Waardering van Magentazorg - Zuyder Waert - Heerhugowaard op 30 augustus 2016

4.5
  • Dementie

Mijn man is 69 jaar oud en heeft Fronto temporale dementie.Hij woont sinds april 2013 in Zuyder Waert op de afdeling "jong dementerende"Omdat mijn man geen ziekte inzicht meer heeft wilde hij persè niet naar een verpleeghuis en was het in begin ontzettend moeilijk voor hem en zijn familie.Na verloop van tijd ging het wat beter en kreeg hij vertrouwen in de mensen die hem verzorgde.Maar nu sinds een half jaar is dat vertrouwen volledig verdwenen bij hem en zijn familie. Magenta zorg is aan het reorganiseren en sinds die tijd heerst er grote onrust .Het betreft:*Steeds vreemde verzorgsters op de woning die de patiënten  niet kennen, laat staan hoe met ze om te gaan.*Medicijnen worden te laat gegeven omdat er vaak een helpende allèèn op de woning staat en zij mag geen medicijnen delen dus moet iemand van een andere woning dat  doen en dat gaat nogal eens mis.  *Altijd ruzie onder de bewoners van de woning omdat ze  vaak alleen op de woning zijn. Dat komt omdat er meestal maar een verzorgster op de woning staat en zij handen en ogen te kort heeft om alles in goede banen te leiden en niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn *Elkaar steeds op hun fouten wijzen waardoor onrust en onzekerheid ontstaat.*Er wordt weinig tot niets georganiseerd of ondernomen met de bewoners.*Lichamelijk worden de bewoners wel goed verzorgd.*Informatie naar de familie toe is superslecht van uit het management.Dus al met al  heel zorgelijk !Deze mensen verdienen beter.Jammer dat alle bovenstaande velden moeten worden ingevuld want voor informatie had ik zeker een nul gegeven.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Magentazorg - Zuyder Waert - Heerhugowaard

geplaatst op 8 december 2016

We vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de zorg voor uw echtgenoot. Gelukkig waren en zijn we met elkaar hierover in gesprek. We hopen oprecht samen met u en uw kinderen te komen tot passende oplossingen. Vanzelfsprekend willen we goede zorg leveren en een fijne woonomgeving bieden.

Bent u of werkt u voor Magentazorg - Zuyder Waert? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.