Waardering van Marente, locatie Bernardus - Sassenheim op 18 oktober 2017 interview

7.2

Mijn man woont er nu half jaar en in vergelijking met waar hij hiervoor heeft gewoond, vallen de omgeving en locatie hier erg tegen. Het is gelegen aan een drukke weg. Gelukkig is de verpleging mee verhuisd. De binnenkant van het gebouw is prachtig. Ze zijn nog bezig met de aanleg van de tuin. Ik merk wel dat er flink bezuinigd wordt op het personeel. Mijn man woont er met negen andere bewoners, maar ze werken er maar met zijn tweeën. Ik zie dat het zwaar is voor het personeel, zeker gezien het feit dat zelf het eten moeten verzorgen. Dit gaat ten koste van de persoonlijke aandacht die zij kunnen geven aan de bewoners. In de nacht is het zelfs nog erger, dan is er maar één verpleegster voor de afdeling. Dat vind ik niet kunnen. Als er dan wat gebeurd, dan zijn de bewoners hier de dupe van. Dan moet er een verpleegster van de andere afdeling bij geroepen worden. Wat ik als positief ervaar, is dat de bewoners, als zij dat aangeven elke dag in bad of onder de douche kunnen als zij dat willen. Ook wordt er veel met muziek gedaan, omdat gebleken is dat de bewoners daar goed op reageren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Marente, locatie Bernardus? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.