Waardering van Marente, locatie Jeroen - Noordwijk op 14 maart 2019 interview

7.0

Mijn vrouw verblijft hier op de gesloten afdeling. In het afgelopen jaar is ze een keer op straat gevonden en twee keer op het dak van het gebouw. Dat gebeurde in de avond en in de nacht. De begeleiding vind ik dan niet optimaal, want er is in de nacht maar een medewerker aanwezig voor veertig bewoners. Recent zijn er camera's geplaatst, zodat ze centraal kunnen zien als er iemand uit bed stapt. Ik vind verder dat het in het gebouw behoorlijk gehorig is. Er is wel aandacht voor mijn vrouw, maar zij zit altijd binnen, want de tuin stelt niet veel voor. Als ze met een groep gaan wandelen, dan gaat ze niet mee, want dat gaat niet. Dat vind ik jammer. Eigenlijk zijn er nauwelijks activiteiten waar ze aan mee kan doen. Beneden zijn de algemene activiteiten, maar dan moet er begeleiding mee en die is er niet. De communicatie vind ik wisselend. De ene keer is dat adequater, dan de andere keer. Ik doe bijvoorbeeld de was van mijn vrouw en ik ben er pas recent achtergekomen dat ze haar kleding ook kunnen merken. Nu ben ik in de loop van de tijd veel kleding van haar kwijtgeraakt. Ik had het fijn gevonden als ze dat wat eerder aan mij gemeld hadden. De medewerkers proberen de zorg wel optimaal te leveren, maar je ziet dat er ook veel verloop van het personeel is. Dat maakt het lastig.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Marente, locatie Jeroen - Noordwijk

Hartelijk dank voor uw waardering, waarin u ook uw zorg uitspreekt. Zoals u zelf al aangeeft, werken wij sinds het najaar van 2018 binnen Jeroen met Domotica. Hierdoor is herhaling van de door uw genoemde situatie vrijwel onmogelijk.
Uw aanname dat er slechts 1 verzorgende op 40 bewoners aanwezig is in de nachtdienst, is niet juist. Op de PG-afdeling zijn meer nachtdiensten aanwezig..
Daarnaast ervaart u veel wisseling van personeel, terwijl juist het team van de afdeling waar uw vrouw verblijf heel stabiel is en weinig verloop kent.
Voor cliënten kan het zo zijn dat ze niet bij alle activiteiten zelfstandig aanwezig kunnen zijn. Begeleiding vanuit familie of vrijwilligers is belangrijk, maar dan nog is het niet voor iedereen haalbaar om deel te nemen. Uiteraard mag u uw vraag hierover bespreken met de EVV-er van uw vrouw.

Jolanda van Honk,
Locatiemanager

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Marente, locatie Jeroen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.