Waardering van MeanderGroep, Groepswoningen Eschveld - Epen op 17 mei 2018 interview

8.3

Ik vind dat mijn moeder hier goed op haar plaats is. Ze proberen op de afdeling de thuissituatie na te bootsen. Het is hier kleinschalig en dat vind ik een groot voordeel. Ze hebben een eigen keuken waar vers gekookt wordt en ze eten samen aan tafel. De bewoners worden betrokken bij het klaarmaken van het eten. Zo worden ze actief gehouden en dat vind ik heel goed. Ze hebben hier een zithoek en een terrasje om buiten te zitten. Ze organiseren veel activiteiten binnen het huis en buiten het huis. Dit vind ik heel belangrijk. Er is altijd wel wat te doen met bijvoorbeeld muziek, kienen, bloemschikken of een uitstapje. Er wordt bijvoorbeeld ook een high tea georganiseerd en daar mag de familie ook bij zijn. Het gebouw staat midden in het dorp en dit is een bekende omgeving voor mijn moeder. Het geeft een echt dorpsgevoel en iedereen kent elkaar. De bewoners uit het dorp kunnen makkelijk naar mijn moeder toe. Alles is op de begane grond en het is hier rolstoelvriendelijk. Als ik iets aangeef of vragen heb of er iets anders geprobeerd kan worden, dan staan de medewerkers daarvoor open.

Bent u of werkt u voor MeanderGroep, Groepswoningen Eschveld? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.