Waardering van MeanderGroep, Wijkzorgcentrum Firenschat - Kerkrade op 7 mei 2018 interview

5.8

Het maken van afspraken is zeer onvoldoende omdat er geen middenkader bereikbaar is. Daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik heb een aantal keer hulp nodig gehad of de behoefte gehad om een gesprek te hebben en dan kan ik geen afspraak maken. Van het verzorgend personeel heb ik wel hulp gekregen. Als ik naar het schoonmaken van de kamer kijk, dan ervaar ik dat als negatief. Daar staat te weinig tijd voor en ik vind dat voor de mensen die het moeten uitvoeren ook triest. De persoonlijke verzorging van mijn tante vind ik in orde. Als ik kijk over een langere periode dan zie ik dat er in het begin een oudere generatie medewerkers was. Er is nu een jongere generatie medewerkers die naar mijn mening heel ver van de bewoners af staan. Ik vind dat er heel weinig persoonlijk contact is met mijn tante en dat komt ook omdat er minder medewerkers zijn. Van het verzorgend personeel krijg ik een passende reactie als ik iets vraag. Ik mis de balans tussen de leeftijden van de verzorgenden. Ik denk dat het personeel ook minder goed is opgeleid en de leidinggevenden zijn onzichtbaar. Ik vind dat het personeel heel goed met mijn tante om gaat. Het gebouw vind ik zeer behoorlijk. Mijn tante heeft een kamer met een badkamer. Ze heeft een prettig uitzicht, zodat ze nog contact heeft met de wereld. Ze is graag op haar kamer en kan daar ook goed zijn. Ze wordt te oud om nog aan activiteiten mee te doen, maar ze zijn er wel. Mijn tante had op een bepaald moment problemen met het eten. Toen heb ik met de kok contact opgenomen en die kent de problematiek en heeft hele goede raad gegeven. Dat vond ik heel goed. Het eten was in het begin veel luxer en royaler. Daar is allemaal op bezuinigd. Het eten vind ik ook niet allemaal aangepast aan de lichamelijke toestand en de leeftijd van mijn tante.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis MeanderGroep, Wijkzorgcentrum Firenschat - Kerkrade

Hartelijk dank voor het plaatsen van een reactie. Het is fijn te lezen dat u over de persoonlijke verzorging en omgang met uw tante tevreden bent. Over een aantal zaken bent u minder tevreden. Graag willen wij dit met u bespreken. Kunt u daarom met ons contact opnemen via e-mail info@mgzl.nl? Alvast bedankt voor uw medewerking.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor MeanderGroep, Wijkzorgcentrum Firenschat? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.