Waardering van MeanderGroep, Wijkzorgcentrum Heereveld - Landgraaf op 19 juli 2017 interview

7.0

Afspraken worden volgens mij niet altijd nagekomen. Als ik bijvoorbeeld met de zorg afspreek, dat de tanden van mijn vader twee keer per dag gepoetst moeten worden, dan moet ik het vaak meerdere keren doorgeven, voordat het daadwerkelijk gebeurd. De zorg vind ik niet altijd goed. Het is niet slecht, maar het kan beter. Ik zou het wat menselijker willen zien, want nu gaat alles heel snel. Dat stoort mij soms. Ik moet wel vermelden dat mijn vader er altijd heel verzorgd uitziet. Mijn vader is licht dementerend en hij gaf recentelijk aan, dat hij niet meer als mens behandelt wordt. Dat raakte mij. Toen hij op de bel drukte, omdat hij naar het toilet moest, is er niemand gekomen om hem te helpen. Verder zie ik dat ze ook niet altijd rekening houden met het weer. Als het erg warm is, dan trekken ze hem geen zomerbroek aan. De medewerkers vind ik wel correct met mij en mijn vader omgaan. Als het nodig is, dan kan ik daar een luisterend oor vinden. Mijn vader wordt altijd als eerste verzorgd. Misschien zouden ze hem moeten vragen of hij dat wel prettig vindt. Ik weet niet of ze dat wel gedaan hebben. Er worden veel activiteiten georganiseerd, zoals uitstapjes en muziekactiviteiten en dat vind ik een hele grote plus. Verder vind ik het belangrijk dat ze moeten kijken naar wat de mensen nog wel kunnen. Vroeger gingen ze regelmatig met mijn vader lopen. Dat zie ik nu niet veel meer gebeuren. Dat vind ik een puntje van kritiek. Als ze dat wel zouden doen, dat zou dat goed zijn voor zijn welzijn. Ik heb een goed contact met de e.v.v. en andere medewerkers. Als ik een vraag heb, dan wordt er goed geluisterd. De accommodatie vind ik heel mooi. Het is gelegen in een landelijk gebied. Anderhalf jaar geleden is er een mooie brasserie aangebouwd. Verder kunnen de mensen lekker op het terras zitten en het is dichtbij het centrum gelegen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor MeanderGroep, Wijkzorgcentrum Heereveld? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.