Waardering van Noorderbreedte, Woonzorgcentrum Bennema State - Hurdegaryp op 25 april 2017 interview

7.0

In het begin was ik heel erg tevreden, maar ik heb het idee dat het achteruit is gegaan. Dit zal te maken hebben met de bezuinigingen. Het is nu niet meer duidelijk wie de vaste verzorgers zijn. Ik vind het jammer dat het niet goed gecommuniceerd wordt. In het begin was er ook meer ruimte voor persoonlijke aandacht en dat is er nu niet meer. Mijn moeder zit er nog wel goed. Waar er voorheen nog personeel thee zat te drinken met de bewoners, zie ik dit nu niet meer gebeuren. Dat vind ik schrijnend. Er wordt goed voor gezorgd dat de bloeddruk bijvoorbeeld goed blijft met medicijnen. Dat ze klachtvrij blijven, terwijl ik me dan afvraag waarvoor als er toch geen tijd is voor persoonlijke aandacht. Waar ik wel tevreden over ben is dat mijn moeder goed verzorgd wordt. Het is er schoon en de mensen die er werken zijn vriendelijk. Ze hebben binnen de zorginstelling het beleid, om de vaste krachten met regelmaat over te plaatsen naar een andere huiskamer. Wat hier de reden voor is, is mij niet duidelijk, maar voor mensen met dementie lijkt het me juist beter om vertrouwde gezichten om zich heen te hebben.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Noorderbreedte, Woonzorgcentrum Bennema State? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.