Waardering van Opella Verpleeghuis De Honskamp - Lunteren op 11 januari 2017 interview

7.0
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Het contact tussen demente en niet demente bewoners zou naar mijn mening meer vermeden moeten worden. Mijn moeder is namelijk niet dement en soms is het bij activiteiten wel eens moeilijk voor haar, om contact te hebben met demente mensen. Er wordt gezamenlijk gegeten tijdens feestdagen en iemand met dementie kan zich tijdens een activiteit opdringen aan mijn moeder. Dit vind mijn moeder dan wel eens lastig. Verder vind ik intern dat de afspraken niet altijd goed worden doorgegeven. Soms eet ik namelijk wel eens bij mijn moeder. Hierin moet er dan een maaltijd voor mij geregeld worden. Degene die het eten voorbereid weet dan nergens van af. De accommodatie werkt samen met vrijwilligers en dit vind ik goed gaan. Zij nemen mijn moeder gezellig mee of doen klusjes voor haar zoals een boodschap doen. Hierin vind ik dat er een goede betrokkenheid is. Wel wordt mijn moeder wel eens vergeten door een medewerker. Het gebeurt namelijk wel eens dat mijn moeder naar beneden wordt gebracht door een medewerker. Daarna vergeet een andere medewerker haar weer naar de kamer te brengen. Dit komt regelmatig voor en ik vind dit pijnlijk. De overdracht tussen de medewerkers loopt dus niet altijd wenselijk. Dit verpleeghuis heeft verder een christelijke achtergrond. Over het algemeen wordt er dan ook met een christelijke toon tot elkaar gesproken, maar ook met een zeer christelijke toon. Niet iedereen heeft een zeer christelijke achtergrond en mijn moeder heeft dit ook niet. Het zou voor mijn moeder fijn zijn als zij meer met mensen kan communiceren zonder een zeer christelijke achtergrond. Als mijn moeder namelijk geforceerd wordt om samen met deze mensen aan tafel te zitten en hierover te praten, dan voelt zij zich alleen. Ik vind dat er meer gedaan kan worden om mijn moeder met gelijkgestemde in contact te brengen. Verder vind ik dat de medewerkers/vrijwilligers vaker naar buiten kunnen gaan, om samen met mijn moeder een wandeling te maken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Opella Verpleeghuis De Honskamp? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.