Waardering van Opella Woon- en zorgcentrum De Nudehof - Wageningen op 9 januari 2017 interview

7.8

Ik vind het in eerste instantie een hele fijne instelling. Als je daar komt, is het net een warme deken over je heen. Er is altijd belangstelling voor de bewoner en persoonlijke aandacht. Daar ben ik blij mee als dochter dat er aandacht voor mijn moeder is, als ze dat nodig heeft. Ook voor de kleine dingen wat ze niet kan. De verzorgers doen echt hun best om hun werk goed te doen. Mijn moeder is wel zelfstandig, maar ook al is ze dat, dan komen ze af en toe toch vragen hoe het met haar gaat en een praatje te maken. Ze helpen met bijvoorbeeld steunkousen aantrekken, ogen druppelen en daarnaast komen ze af en toe voor een praatje. Ik vind het echt prijzenswaardig dat ze dat doen. De activiteiten die daar plaatsvinden vind ik echt goed. Er is een heel boekenwerk over de activiteiten. Iedere dag is er iets te doen zoals een bloemstuk maken, spel, film kijken. Mijn moeder maakt daar ontzettend veel gebruik van activiteiten en ik word daar zo blij van dat ze er veel plezier aan beleeft. Zij helpt ook soms mee in het huis bijvoorbeeld de koffie en koekjes halen. Ze zit daar op haar plek, krijgt daar echt goede opvang en wordt serieus genomen word. Bijvoorbeeld als ze een keer belt om hulp, dan zijn de verzorgers heel alert om wat ze vraagt. Mijn moeder kan heel goed vertellen over hoe ze het daar vindt. Ze zegt ook dat ze het veilig daar vindt en dat vind ik heel belangrijk. Er is echter een kanttekening bij die veiligheid, want de doelgroep verandert bij de instelling. Dit komt vanwege de leegstand en men de kamers moet vullen. Doordat de doelgroep verandert geeft dat wel onzekerheid voor de toekomst bij mijn moeder en ons als familie.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Opella Woon- en zorgcentrum De Nudehof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.