Waardering van Pantein Castella - Cuijk op 11 november 2017 interview

7.7

Mijn man woont hier nog maar enkele maanden. Hij heeft een eigen kamer en zit overdag in de gezamenlijke huiskamer. Dat vindt hij heel gezellig. Van begin af aan heeft hij een goede klik met een oudere medebewoonster. Zij houden elkaars hand voortdurend vast en praten veel met elkaar. Dat is mooi om te zien. Sinds kort is er op de afdeling een patiënt die dag en nacht zorg nodig heeft. Ik zie dat alle aandacht van het personeel nu naar die patiënt uit gaat. Het personeel doet erg zijn best. Ik begrijp dat ze niet anders kunnen. Mijn man voelt zich regelmatig erg verdrietig. Ik heb daarom het personeel gevraagd van tijd tot tijd een praatje met hem te maken. Zij willen dat graag doen, maar hebben daar vanwege de intensieve zorg aan de medebewoner helaas geen tijd voor. Ik vind dat jammer, want ik zie dat mijn man daar last van heeft. Ik denk dat wat aandacht hem goed zou doen. Mijn man vindt het prettig om buiten te wandelen. Dat doet hij af en toe met vrijwilligers. Hij wordt daar blij van. Het zou fijn zijn als dat vaker kon. Mijn man heeft niet zoveel verzorging nodig. Hij kan zichzelf nog aankleden en douchen. Er worden wel activiteiten aan hem aangeboden, maar mijn man wil daar niet meer aan deelnemen. Hij wordt daar onzeker van.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pantein Castella? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.