Waardering van Pieter van Foreest, Verpleeghuis De Bieslandhof - Delft op 16 mei 2010

3.5

Er zijn maar weinig zaken die ik goed vind in het verpleeghuis. Mijn moeder heeft daar ruim 6 jaar gelegen en zeker niet de verzorging gekregen die ze nodig had. Soms was er geen tijd om haar te helpen met eten, omdat dat te lang duurde. Helaas is mijn moeder inmiddels overleden, maar de laatste jaren waren voor haar zeker geen pretje. Al die bezuinigingen halen ook het laatste beetje plezier bij de mensen weg, kregen ze nog zo af en toe een extraatje zoals een advocaatje of een koekje bij de koffie. Nu kan dat allemaal niet meer. Ik vind het ronduit schandalig! Er zijn zeker verbeterpunten. Allereerst meer mensen aan bed en de mensen moeten een betere opleiding hebben. Nu staan er verzorgende aan het bed in een verpleeghuis die een heleboel handelingen niet mogen doen. Dan moeten ze weer wachten op iemand die daar wel de bevoegdheid toe heeft, bijvoorbeeld voor het toedienen van medicijnen. Maar omdat er te weinig mensen zijn moeten de cliënten vaak heel lang wachten voordat er geholpen wordt. Ook vind ik het niveau van de helpenden/ verzorgenden te weinig. Als je ziet hoe ze met bepaalde zaken omgaan betreffende de cliënt dan is dat om te huilen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pieter van Foreest, Verpleeghuis De Bieslandhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.