Waardering van Pieter van Foreest, Woonzorgcentrum Stefanna - Delft op 17 mei 2010

6.2

Dat de mensen in regelmaat leven en er enigszins nabij altijd personeel is vind ik goed. Er is te weinig personeel. Mijn moeder hoort en ziet slecht, dus de tv biedt geen afleiding meer. Lezen of handwerken gaat ook niet meer. Door Altzheimer zit ze nu op een gesloten afdeling, maar in een gedeelde kamer met 0,0 privacy. Toilet is op de gang en moet met meerdere bewoners gedeeld worden. Nu het weer wat mooier wordt wil ze graag naar buiten en het tehuis heeft een mooie binnentuin, maar ze mag niet van de afdeling af. Personeel wat met haar of met een ander een wandelingetje door de tuin maakt is er niet. Ze zijn veel te druk met andere noodzakelijkheden. Mijn moeder is dus afhankelijk van familie of vrijwilligers die met haar mee gaan. Nu heeft ze dat gelukkig en ik probeer zo vaak mogelijk te komen. Een gevangene wordt elke dag verplicht een half uur gelucht, deze mensen niet. Tijd voor een praatje heeft het personeel niet, ik neem het hun niet kwalijk, zie zelf hoeveel werk er is. Ook wordt de hulp met aankleden regelmatig overgelaten aan stagiaires. Deze jonge meiden moeten het ook leren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pieter van Foreest, Woonzorgcentrum Stefanna? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.