Waardering van QuaRijn, De Tabakshof - Elst op 14 november 2017

8.5
  • Dementie

Mijn vader heeft bijna drie jaar in de Tabakshof in Elst gewoond. Het is een kleinschalige woonvorm voor 13 bewoners die een vorm van dementie hebben. Hij heeft daar een heel fijne tijd gehad, werd daar met veel respect, liefde en warmte begeleid en verzorgd en heeft daar zijn eigen regie kunnen behouden. Mijn vader kwam vanuit een andere kleinschalige instelling, waar ze helaas niet de juiste toon en manier van omgang hadden voor mijn vader. De medewerkers in de Tabakshof hebben die zeker wel. Ook voor ons, de familie was er altijd even tijd en een luisterend oor. Er was geregeld tijd voor een uitstapje, wandeling, een muziekactiviteit of een één op één moment. Heel fijn is ook dat er op de Tabakshof voldoende verschillende ruimtes zijn, waar de bewoners naar toe kunnen. Mijn vader zat vaak ergens rustig op een plekje bij het raam met zijn krant. Ook mooi is dat er een tuin is waar de bewoners zelf naar toe kunnen gaan om een wandelingetje te maken of om in de zon te gaan zitten. Heel fijn was ook, dat zijn partner, ook met dementie, er kwam wonen. Zo konden ze toch in elkaars nabijheid wonen. Voor mijn vader was de Tabakshof een fantastische plek om te wonen.

Bent u of werkt u voor QuaRijn, De Tabakshof? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.