Waardering van Riederborgh Wonen - Ridderkerk op 9 januari 2017 interview

De verzorgers komen afspraken altijd na, als ik een vraag heb hebben zij een luisterend oor. Er is aandacht voor mijn vader omdat ik zijn situatie had uitgelegd, denk hierbij over zijn verleden, daardoor kunnen de verzorgers hier beter op inspelen. Dit is voor mijn vader noodzakelijk. Als ik deze accommodatie binnenstap geven de verzorgers mij het gevoel dat ik daar welkom ben en serieus genomen word. Als ik dingen over mij vader vertel of vraag wordt daar wat mee gedaan. Zij noteren het het allemaal. Ik heb hier een goed gevoel bij. De digitale informatie zou beter kunnen want ik heb tot op heden geen link ontvangen voor het inkijken van het persoonlijk zorgdossier. Het wordt wel regelmatig uitgedraaid voor mij. Verder is de informatie voor de contactpersoon over activiteiten goed. Het is onduidelijk voor mij als mijn vader fysiotherapie heeft gehad, het gaat hierbij om het wanneer en hoe. Ik zie achteruitgang in zijn lopen. Ik zou daar meer informatie willen hebben. Het komt wel eens voor dat mijn vader valt. Er wordt dan gelijk contact met mij opgenomen, dit vindt ik goed. Ik mis wel wat aan de accommodatie, bijvoorbeeld een buiten zijn, de bewoners kunnen niet naar buiten omdat er geen tuin is. Er worden best wel veel activiteiten georganiseerd beneden, er zijn veel vrijwilligers werkzaam. De activiteiten zijn onder andere spelletjes, bewonersmaaltijden, kerkdiensten, weeksluitingen en huiskamervieringen. Dit wordt allemaal beneden aangeboden. In de gezamenlijke huiskamer is er te weinig tijd voor activiteiten. Dat vindt ik wel jammer voor de bewoners die niet in staat zijn om naar beneden te gaan. Andere bewoners voelen zich niet fijn vanwege de situatie waar zij zelf in verkeren. Een eigen huiskamer om activiteiten te doen geeft een veilig gevoel voor deze bewoners.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Riederborgh Wonen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.