Waardering van Kempenland, een huis van Oktober - Bladel op 3 november 2017 interview

8.5

Mijn moeder is hier helemaal gelukkig. Mijn moeder is een beetje op zichzelf, maar ze proberen haar bij activiteiten te betrekken. Ze merken dat ze bijvoorbeeld van muziek geniet en dan wordt ze daar bij gehaald. Als ze moeite heeft met de persoonlijke verzorging, dan zetten ze er een muziekje bij op en dan gaat het beter. Dat vind ik heel prettig. Ze houden dus echt in de gaten wat zij fijn vindt. Ze benaderen haar met respect. Ze laten haar in haar waarde als ze bijvoorbeeld iets niet wil. Dan proberen ze het nog een keer en anders laten ze het even. Ze zullen haar nergens toe dwingen en dat vind ik goed. Ik vind dat ze beter kunnen luisteren. Een klein voorbeeldje: ze dachten dat mijn moeder krentenbaard had en daar wilden ze een dokter voor laten komen. Maar mijn moeder veegt haar kin vaak af en dan wordt het schraal. Ik wilde dit oplossen met een crème en daar wilden ze niet naar luisteren. Ik moest ze daar echt van overtuigen en toen werd er wel naar geluisterd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Kempenland, een huis van Oktober? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.