Waardering van Mariahof, een huis van Oktober - Reusel op 7 juli 2016 interview

7.5

Meestal loopt het naar mij wel o.k. . Maar naar mijn moeder toe wordt de afspraken niet altijd nagekomen. Het wordt niet naar mijn moeder gecommuniceerd waarom de afspraak niet is nagekomen. De activiteitenkalender daar weet ze dan helemaal niets van. Ze staat op een wachtlijst voor bepaalde activiteiten. Terwijl dat heel belangrijk voor haar is. De zorg is o.k.. Ze krijgt de dagelijkse zorg. De medewerkers zijn zo wisselend, dat ze het niet meer bij kan houden. De één heeft beter contact met mijn moeder, dan de ander. Het loopt nog via mijn moeder. Als er werkelijke dingen zijn, dan krijg het schriftelijk te horen. Mijn moeder is mentaal o.k. dit geeft ze dan zelf wel door. Belangrijke zaken laat ze dan wel even aan mij weten. Er wordt wel geluisterd. Maar het is wel wisselend. Het ligt ook wel aan het niveau. Ik weet niet of het een flexwerker of iemand die binnen komt vallen of een helpende is. Soms wordt wel eens ervaren, dat je lastig bent. Ik probeer wel aan te geven, dat het niet persoonlijk is. Ik vind het eten bar en boos. Men denkt dat het niet uit maakt wat je erin stopt. Maar mijn moeder wil lekker eten. Geef mensen bijvoorbeeld een fatsoenlijke gehaktbal. Ik vind het slecht, dat daar op bezuinigd wordt. Ik maak daar opmerkingen over. Daar wordt verder niks meegedaan. Mijn moeder moet elke dag een bepaalde voedingstof hebben, maar daar voldoen ze dan niet aan. Je kunt niet bezuinigen op het eten. Ik vind dit waardeloos. Ze luisteren wel en geven het door aan de keuken. Maar ik zie geen resultaat. Het totale gebouw is oud. Ik kan niet even met mijn moeder op een terrasje zitten. Ik kan niet in een ruimte zitten om even een broodje te gaan eten of een kop koffie te gaan drinken. Haar eigen kamer is goed. Ze heeft een ruime kamer. Ze heeft een eigen badkamer, toilet en een keuken. Mijn moeder kijkt uit op een tuin.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Mariahof, een huis van Oktober? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.