Waardering van 't Hofhuys, een huis van Oktober - Bergeijk op 9 november 2017 interview

6.3

Ik vind de verzorgenden heel liefdevol naar mijn zus toe. Ze nemen haar mee naar beneden en proberen haar overal bij te betrekken. Dat vind ik heel goed. Als ik bij mijn zus kom zit ze vaak niet goed in haar stoel. Ik denk dat ze niet snappen dat ze mijn zus op een andere manier in haar rolstoel moeten zetten. Ik heb het al meerdere keren aangegeven dat ze niet goed zit. Ik heb het gevoel dat de verzorgenden het inzicht soms missen in deze situatie. Ze vragen bijvoorbeeld niet aan mijn zus of ze lekker zit. Mijn zus zegt er zelf niets van, omdat ze niet lastig wil zijn. Soms moeten de verzorgenden iets medisch bij mijn zus doen wat ze niet wil. De verzorgenden bellen mij dan op, zodat ik mijn zus kan overtuigen dat het echt nodig is. Ik vind dat de verpleging daar zelf ook trucjes voor zouden moeten hebben, zodat ze haar kunnen overtuigen. Ik vind het leuk dat er verschillende dingen worden georganiseerd in het huis zoals een barbecue, muziek en leuke ontbijtgelegenheden. Ik vind het jammer dat mijn zus zich vaak angstig voelt om mee te doen met de activiteiten. Ze is bang dat ze tegen haar stoel aanstoten, wat erg pijnlijk voor haar is. Mijn zus heeft een prachtige ruime kamer met eigen toilet en douche. Het is fijn dat ze op haar kamer zelf koffie kan zetten. Mijn zus is heel blij met haar kamer.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor 't Hofhuys, een huis van Oktober? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.