Waardering van Raphaëlstichting, Rudolf Steiner Zorg, Tobiashuis en Raphaëlhuis - Den Haag op 15 mei 2010

7.8

Personeel is over het algemeen wel vriendelijk. In andere verpleeghuizen is mijn ervaring dat een vraag om naar het toilet te mogen (van een bewoner) meestal wordt afgewimpeld op een onaardige manier. Het eten lijkt mij ook best goed. Toch mag er opgelet worden op de houding t.o.v. de bewoners. Degene die ik bezoek kreeg eens een uitbrander, omdat hij in zijn broek gepoept had. Terwijl hij stokoud is (over de 100). Verder stinkt het vaak vreselijk op de kamers (met 4 personen). Zelfs met mooi weer doet men dan geen raam open, omdat de bewoners dan kou vatten. Verder vind ik dat bewoners recht hebben op privacy en een eenpersoonskamer. Waarom tbs-ers een luxe bestaan en deze mensen die hun leven lang hard gewerkt hebben niet?

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Raphaëlstichting, Rudolf Steiner Zorg, Tobiashuis en Raphaëlhuis - Den Haag

geplaatst op 29 maart 2013

De woonsituatie is ondertussen veranderd:

Eind 2011 is een renovatie voltooid aan de Nieuwe Parklaan (afdeling somatiek) met als resultaat dat alle bewoners nu een één- of tweepersoonskamer hebben. Hetzelfde geldt voor de bewoners van de afdeling psychogeriatrie die eind 2010 is verhuisd van de Nieuwe Parklaan naar de Medemblikstraat. Hierdoor is de zorg kleinschaliger ingericht en de privacy sterk verbeterd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Raphaëlstichting, Rudolf Steiner Zorg, Tobiashuis en Raphaëlhuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.