Waardering van Saxenburgh, locatie De Bekke - Hardenberg op 22 februari 2017

8.5
  • Hoge bloeddruk

Ik woon samen met mijn echtgenoot, die geheel zorgafhankelijk is vanwege de ziekte van M. Parkinson ruim 5,5 jaar in De Bekke. Hier kan met name somatische zorg worden geboden (b.v. hulp worden geboden bij aan- en uitkleden, wassen, in en uit bed helpen, begeleiding, hulp bij eten en drinken, huishoudelijke hulp, hulp bij het toedienen van medicijnen, wondverzorging en psychische ondersteunende hulp bijvoorbeeld bij mensen met gedragsstoornissen of psychische achteruitgang). Er wordt gestuurd op: ·       Kwaliteit en veiligheid; ·       Cliëntdossier; ·       Deskundigheid en inzet personeel; ·       Medicatieveiligheid. Er zijn beroepsregels opgesteld om risico’s tegen te gaan en gezondheidsschade te voorkomen. Hierbij kan gedacht worden aan het beheren en toedienen van medicijnen. Daar waar mogelijk en wenselijk zijn medicijnkastjes geplaatst in de appartementen van de mensen die via een sleutel worden afgesloten. Hiermee wordt voorkomen dat medicijnen worden verwisseld en er met een medicijnkar gereden hoeft te worden. De zorg in de hierboven genoemde locaties voldoet (naar mijn mening) aan de relevante wet- en regelgeving, (beroeps)normen, richtlijnen en standaarden die risico’s op gezondheidsschade bij cliënten beperken.   Ik spreek hierbij mijn waardering uit over de wijze waarop de zorgverleners hun werk uitvoeren. Alle zorgverleners doen hun uiterste best om binnen de te beperkte tijd die zij hebben, het maximale voor de bewoners te doen. Zij verdienen een grote pluim!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Saxenburgh, locatie De Bekke? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.