Waardering van Seniorenresidentie Ruitersbos - Breda op 8 januari 2017

2.3
  • Dementie

Keer op keer komt het management zijn belofte niet na. Ze beloven beterschap in de zorg voor  mijn dementerende moeder maar vervolgens worden zorgafspraken niet nagekomen, staat er onvoldoende gekwalificeerd personeel op de vloer, ze kennen vervolgens de bewoners niet? Hoe kun je met 1 verzorgende en 1 helpende in de avonddienst, waarbij de eerstverantwoordelijke verzorgende de bewoners niet kent, nog kwaliteit en veiligheid bieden aan 16 dementerenden bewoners? De verzorgenden doen hun best wat in hun vermogen ligt. De laatste tijd zijn er veel verzorgenden vertrokken , naar een andere baan, hoe zou dat komen? Ik denk dat het management eens wakker moet worden. De zorgvraag en de verantwoording is veel te groot voor 2 krachten in de avonddienst. Het zouden minstens 3 goed gekwalificeerde verzorgenden moeten zijn. *** Ik kom reeds 1.5 jaar wekelijks op de afdeling Tulpenhof op Ruitersbos in Breda en doe extra mantelzorg voor mijn schoonmoeder. De Tulpenhof is een kleinschalige gesloten pg afdeling waar 16 bewoners met dementie wonen. Verschillende keren is het bijna mis gegaan met mijn schoonmoeder, heel veel val incidenten, niet herkende obstipatie (3 x waarbij ze 1 x bijna overleed), verwaarloosde voetverzorging, enz. enz....Afgelopen weekend was het ook weer mis. En dan moet de accommodatie overzichtelijk en goed geoutilleerd zijn, wat hier niet het geval is. Ruitersbos lijkt aan de buitenkant heel wat maar intern op de pg afdeling is het twee keer niets. Ik zou mijn eigen ouders niet aan Ruitersbos zorg toevertrouwen. Mij eigen vader wordt verzorgd in Ter Reede Vlissingen, daar heb je 1 a 2 verzorgers op 6 demente bejaarden, ook nog niet alles maar beter dan in Ruitersbos.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Seniorenresidentie Ruitersbos? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.