Waardering van Sensire De Heikant - Wehl op 9 mei 2018 interview

7.5

De medewerkers vind ik vriendelijk en behulpzaam. Ze doen hun best, maar ze komen niet altijd hun afspraken adequaat na. Dat komt naar mijn idee, omdat het waarschijnlijk over een aantal schijven loopt. In het algemeen gaat het wel goed. De zorg voor mijn moeder vind ik prima. Zij valt vaak in herhaling en ik vind dat ze daar heel plezierig mee omgaan. Als mijn moeder naar het toilet moet, dan helpen ze haar en als ze haar moeten verschonen dan doen ze dat snel. Een keer in de twee weken gaat mijn moeder naar de kapper. Ze regelen dan dat haar haar al gewassen is, voordat iemand haar komt ophalen. De huiskamers hebben allemaal een nieuwe keuken gekregen. Eigenlijk vind ik dat een beetje flauwekul. De medewerkers moeten nu koken. Het idee is dat de geur van het eten op deze manier beter beleefd wordt. Ik denk dat dit geld beter besteed had kunnen worden, want ik heb niet het idee dat dit bijdraagt aan de kwaliteit van leven van mijn moeder.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Sensire De Heikant - Wehl

Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn dat u over het algemeen tevreden bent over de manier waarop onze medewerkers werken. Op de Heikant werkt het zorgteam nauw samen met de familieraad. Beslissingen over het dagelijks leven op de Heikant worden in die samenwerking genomen. Daarnaast zijn er in elke huiskamer periodiek gesprekken met alle familieleden van bewoners. Die gesprekken gaan over de gang van zaken in die huiskamer. Uw observatie over het effect van het koken in de huiskamer van uw moeder zou een waardevol gespreksonderwerp zijn om samen met medefamilie leden en zorgmedewerkers te bespreken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sensire De Heikant? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.