Waardering van Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg - Doetinchem op 9 mei 2018 interview

8.2

Er is een mooie tuin bij het gebouw. Dat vind ik een voordeel, want dan kan ik met mijn vrouw wandelen. Er is een klein dierenpark in de tuin. Er is ook midgetgolfbaan in de tuin. Mijn vrouw heeft een kamer voor zichzelf en de badkamer moet ze met de bewoner van de kamer naast haar delen. Het nadeel is dat de badkamer niet in de kamer kan worden afgesloten, dan kan de andere bewoner gewoon binnen komen. De medewerkers zijn heel vriendelijk voor mijn vrouw. Als er een probleempje is dan hebben ze daar aandacht voor. Ze doen er alle moeite voor dat alles goed gaat met mijn vrouw. Overdag is mijn vrouw in de huiskamer en ze loopt heel veel rond. Ze wordt ook wel in een trapstoel gezet, zodat de onrust een beetje weg gaat. Als ik iets aan de medewerkers vraag luisteren ze altijd naar me. In de hal is een bus waarin je kunt gaan zitten en op een scherm kun je zien waar de bus naar toe rijdt. Hij gaat door de hele Achterhoek en dat is heel herkenbaar voor mijn vrouw.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg - Doetinchem

Dank u wel voor deze mooie beoordeling! Wat de badkamer betreft laat ik u weten dat het standaard inderdaad helaas niet mogelijk is de badkamer in de kamer af te sluiten. De badkamerdeuren zijn alleen vanuit de binnenzijde af te sluiten. Als het noodzakelijk is om hierin een aanpassing te doen, omdat er overlast ontstaat, dan kijken we altijd naar een maatwerkoplossing. In dat geval kunt u zich wenden tot de contactverzorgende.
Op dit moment wordt hard gewerkt aan de opzet van een ander systeem, zodat iedere bewoner de eigen deuren kan open en sluiten.
In de komende jaren gaan we dat op alle locaties doorvoeren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.