Waardering van Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg - Doetinchem op 9 mei 2018 interview

8.7

Ik ben zeer tevreden over de zorg. De medewerkers kijken naar de persoon zelf en wat mijn vader nodig heeft, daar proberen ze aan te voldoen. Ze zijn heel belevingsgericht naar hem toe. Ze behandelen hem met respect en met humor. Dit vind ik heel belangrijk en ik vind dit geweldig om te zien. Ze houden rekening met zijn momenten van onrust. Ze zoeken dan uit waar hij rustig van wordt en ze nemen prikkels bij hem weg. Daar gaan ze heel goed mee om. Ik word gehoord en ik heb alle mogelijkheden om met de medewerkers in contact te komen. Dit wordt ook heel goed opgepakt. De EVV-er kwam zelf met het voorstel, om regelmatig met mij te bellen en met mij te overleggen hoe het met mijn vader gaat. Een keer in het half jaar heb ik een gesprek met de arts over mijn vader en ik kan daarin zelf dingen aandragen. Het kan gewoon niet beter. Ik vind dat de locatie een warme sfeer heeft en het is hier gezellig. Ze hebben bijvoorbeeld een fictieve bus en in deze bus kun je zitten. Er draait dan een film van de omgeving. Ze hebben op de afdeling van mijn vader een gezamenlijke huiskamer met een kookeiland, waar vers wordt gekookt. Verder heeft deze gezamenlijke huiskamer een aangrenzende, afgeschermde tuin met een mooie uitkijk op de omgeving. Mijn vader kan daar enorm van genieten. Er is zelfs een midgetgolfbaan aangelegd. Er worden ook heel veel activiteiten georganiseerd in de hal van het gebouw. Bijvoorbeeld optredens, dansen of iets anders met muziek. Ik kan dus alleen maar heel positief zijn over deze instelling.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg - Doetinchem

Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling. Sensitiviteit vinden we een van de belangrijkste kernwaarden van Sensire. Als we uw reactie lezen lukt het de medewerkers goed om ook zo met uw vader om te gaan. Leuk om te lezen dat u de extra activiteiten zoals de Droombus en Minigolfbaan ook waardeert.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sensire Den Ooiman Kleinschalig wonen met intensieve dementiezorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.