Waardering van Sensire Den Ooiman Verpleeghuiszorg - Doetinchem op 22 januari 2018

8.7

Na een hersenbloeding is mijn vader/schoonvader liefdevol opgenomen op een noodopname plaats van de revalidatieafdeling Den Ooiman. Gedurende zes weken is hij geobserveerd, behandeld en gestabiliseerd onder liefdevolle begeleiding van deze afdeling. Samen met de arts, revalidatiedeskundige, ingeschakelde neuroloog en psycholoog/geriator hebben we uiteindelijk de conclusie getrokken dat terugkeren naar zelfstandig wonen niet meer ging. Ter plaatse is er een indicatieprocedures gestart bij het CIZ om via de Wet Langdurige Zorg een bij zijn situatie passende indicatie te krijgen, waarmee hij een warm plekje binnen Den Ooiman op de verpleegafdeling kon krijgen. Onze 90 jarige vader/schoonvader is een buiten mens en kijkt graag naar de vogeltjes... Hiermee is bij het toewijzen van een kamer rekening gehouden en nu woont hij al bijna twee maanden in een fijne lichte kamer met TV, zitje en uitzicht op een heerlijke tuin op de begane grond, met op de achtergrond hertjes en ander kleinvee. De broodmaaltijden worden genuttigd in een sfeervolle woonkamer met apart keukengedeelte, waar in huiselijke sfeer samen wordt gegeten en koffie gedronken. De twee ruimtes maken het mogelijk om zowel gezamenlijk voetbal te kijken als een ander tv programma, een spelletje te spelen of de krant te lezen. De warme maaltijd wordt in het gezellige restaurant “het Trefpunt” genuttigd, waar de bewoners iedere vrijdagavond ook samen met hun familie of gasten kunnen genieten van een drie gangen menu tijdens het Grand Caffe. Koffie/thee en chocolademelk zijn zowel op de afdeling als in het restaurant gratis voor de bewoners en tegen een kleine vergoeding voor de gasten te verkrijgen. Met veel aandacht voor de persoonlijke wensen van de bewoners wordt de dagelijkse verzorging en verpleging verzorgd door warmhartige en deskundige dames en heren. Ook mede door de inzet van vele vrijwilligers heerst er een welkom thuis gevoel op de afdeling. Wij waren eerst best sceptisch over een verblijf in een wat ouder verpleeghuis, maar kunnen Den Ooiman van harte aanbevelen bij iedereen die aangewezen is op verpleeghuiszorg. De kamers zijn niet erg groot, maar licht en ruim genoeg om te slapen, tv te kijken en met vier personen gezellig samen te zijn. De persoonlijke benadering van het hele team en ook de sfeer in de woonkamer en het heerlijke en ruimgesorteerde restaurant maakt het verblijf op Den Ooiman tot een gezellig en veilige plaats om te wonen en op bezoek te komen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Sensire Den Ooiman Verpleeghuiszorg - Doetinchem

geplaatst op 22 januari 2018

Hartelijk dank voor deze mooie waardering. Erg fijn om te horen hoe kleine veranderingen zo'n verschil kunnen maken voor het geluk/het welzijn van bewoners. We houden graag rekening met de wensen van bewoners. U omschrijft op een hele mooie manier wat dit voor uw vader/schoonvader betekent.

Bent u of werkt u voor Sensire Den Ooiman Verpleeghuiszorg? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.