Waardering van Sevagram, Zorgcentrum Tobias - Heerlen op 9 juli 2019

9.7
  • Dementie

Ik heb Tobias zo'n 2 jaren geleden voor mijn moeder uitgekozen omdat ik er al geregeld kwam vergaderen i.v.m. bestuurswerk Alzheimer Nederland. Ik wist van de uitstekende faciliteiten, waaronder bijv. een inpandig multidisciplinair gezondheidscentrum (ergo-, fysiotherapie en logopedie), tandartspraktijk, kapsalon en een muziekwaterbed. Wat ik nog niet wist, is dat de daadwerkelijke zorg op een voor mij onvoorstelbaar hoog niveau wordt geleverd. Ik kan deze zorg vergelijken met die mijn moeder tevoren kreeg van een tweetal thuiszorgorganisaties en een verpleeghuis in Arnhem. De zorg die laatstgenoemde in 2008 leverde aan mijn moeder was van dusdanig niveau, dat zij vermoedelijk binnen 2 jaren was overleden als ik haar daar niet had weggehaald. Detail: de verpleeghuisarts aldaar vond het onverantwoord om mijn moeder na een val nog in een aanleunwoning te laten wonen; ze heeft daarna nog 9(!) jaren naar tevredenheid en geluk zelfstandig gewoond.) Toen mijn moeder naar Tobias kwam, was ze daar echt aan toe: in toenemende mate had zij hulp nodig bij de dagelijkse dingen. In Tobias worden de punten waar moederorganisatie Sevagram zich op voorstaat (teveel om hier op te noemen), waargemaakt. Mijn moeder heeft herhaaldelijk gezegd: "Ik wordt hier goed verzorgd." Zelf heb ik verrassend positieve dingen waargenomen, van hulp met gebitsreiniging tot ontlasting toe. Helaas is er wel verschil in kwaliteit en werkbenadering van individuele medewerkers en kan het zo gebeuren dat vingernagels een tijd lang niet geknipt worden i.v.m. een andere EVV (Eerst Verantwoordelijke Verzorgende). De organisatie die dát kan voorkomen moet nog uitgevonden worden... Opvallend vond ik de hoge kwaliteit en betrokkenheid van de stagiaires. (Stagiaires worden vaak verguisd om hun onervarenheid; in werkelijkheid brengen ze vaker de nieuwste kennis en inzichten naar de werkvloer.) Kortom: een toporganisatie! Veel dank aan het hele team voor de liefdevolle toegewijde verzorging van mijn grote schat. Ga zo door met anderen!

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Sevagram, Zorgcentrum Tobias - Heerlen

geplaatst op 9 juli 2019

Bedankt voor uw mooie waardering. Dat horen we graag. We geven uw waardering door aan Tobias.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sevagram, Zorgcentrum Tobias? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.