Waardering van Sint Jacob, Meerhoeve - Haarlem op 19 december 2017 interview

6.3

De Meerhoeve is sinds twee jaar open. Het betreft een geheel nieuw gebouw. Er zijn daardoor wel wat opstartproblemen geweest. Ik vind dat er over de indeling van het gebouw niet goed is nagedacht. Zo vind ik de ruimte waar activiteiten worden gehouden ronduit slecht. Ik vind het een gemiste kans dat er geen restaurant is. Een restaurant biedt veel gezelligheid. Bewoners kunnen daar contact maken met familie of met elkaar. Mijn moeder woont op een afdeling voor kleinschalig wonen. De activiteiten, die worden aangeboden, zijn erg eentonig. Mijn moeder krijgt veel bezoek van haar familie. Daarom kunnen we haar nog heel veel gezelligheid en persoonlijke aandacht bieden. Ik heb gemerkt dat er een enorm verloop is onder het verzorgend personeel en het management. Er wordt daarom veel met uitzendkrachten gewerkt. Die doen heel erg hun best. Maar ik mis de persoonlijke aandacht voor mijn moeder. Dat is er niet of nauwelijks. Uitzendkrachten kennen mijn moeder niet en weten niets van haar gewoontes. Dat kun je ook niet van ze verwachten. Mijn moeder wordt geholpen met wassen en aankleden. Ook wordt het eten haar op tijd aangeboden. We missen echter de warme betrokkenheid. Ik vind dat er geen gezelligheid wordt geboden. Mijn broer zit in de Cliëntenraad. Hierin worden voorstellen naar voren gebracht. We krijgen daar geen terugkoppeling over en we zien ook niet of nauwelijks resultaten daarvan.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Jacob, Meerhoeve? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.