Waardering van Sint Jacob, Meerhoeve - Haarlem op 21 december 2017 interview

Er zijn naar mijn mening enkele mankementen aan het gebouw waar mijn moeder verblijft. Het ontwerp van de architect is niet op elk punt goed. Als je de tuin bijvoorbeeld in gaat, dan moet je eerst over een drempel. Dat is voor iemand in een rolstoel niet handig. De omgang met de medewerkers vind ik prima. Als er ook maar iets is, dan kan ik meteen reageren en ik krijg dan snel een reactie. De zorg die mijn moeder krijgt vind ik goed en ook over het eten ben ik tevreden. Het enige nadeel vind ik dat er weinig activiteiten zijn. Volgens mij is het een kwestie van vrijwilligers en die zijn er niet veel. Ik vind verder dat er niet veel medewerkers op de werkvloer zijn. Er is maar één medewerker op een afdeling aanwezig. Op elke afdeling wonen acht mensen. Als er geld komt vanuit Den Haag, dan willen ze dat veranderen naar twee medewerkers per afdeling. Dat zou naar mijn idee betekenen dat er meer aandacht is voor mijn moeder. Het valt me op dat er veel vast personeel weggaat en daarom zijn er veel uitzendkrachten. Dat vind ik heel vervelend, want zij zijn nieuw en als je geluk hebt, dan kijken ze in het boek over hoe ze de zorg moeten verlenen. Als ze dat niet doen, dan gaat er wel eens iets mis.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Jacob, Meerhoeve? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.