Sint Jacob, Zorgcentrum Nieuw Delftweide

Herman Gorterstraat 1 2024 JH Haarlem
Deze locatie is onderdeel van Sint Jacob

Waardering van Sint Jacob, Zorgcentrum Nieuw Delftweide - Haarlem op 5 februari 2017

Mijn vader ging van het revalidatiecentrum naar Nieuw Delftsweide. Mijn vader was al erg zwak. 96 jaar. Erg benauwd kwam hij daar aan. Moesten een uur wachten voordat hij naar de kamer werd gebracht. Mijn vader kon alleen vloeibaar voedsel innemen. Hij woog nog maar 52 kg. Ik had sojamelk neergezet en havermout in zijn keukentje. Dat zou de verpleging voor hem klaarmaken. Volgende dag belde mijn vader mij in paniek op om 11.00 uur dat hij nog niets te eten had gekregen. Ik ben er meteen naartoe gegaan en heb geklaagd nadat ik de pap voor mijn vader had klaar gemaakt. Niemand wist hoe ze die pap klaar moesten maken. Nutridrink voeding zou besteld worden (is niet gebeurd). Wij gaven mijn vader geprakte fruithapjes en hielpen hem met drinken. Dat kon hij zelf niet meer. Een verpleegster kwam binnen en zei tegen hem u moet veel drinken. Gaat een beetje moeilijk als je daarbij geholpen moet worden. Er werd palliatieve zorg beloofd. Hij is twee keer gevallen. Hij is er een week geweest en toen is hij 12 januari 2017 in de avond overleden. We werden gebeld dat hij was overleden. We waren nog bij hem geweest in de middag. Daarna is er denk ik niemand meer bij hem geweest. In de nacht zijn er maar twee verpleegkundigen op ongeveer 100 mensen. Er waren 10 mensen overleden. Mijn vader was zwak maar nog heel goed bij de tijd.  Vreselijk als je zo moet eindigen. Ik heb geprobeerd om hem thuis te laten sterven met verpleging maar dat werd hem niet gegund. Niemand wilde meewerken. Helaas!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Jacob, Zorgcentrum Nieuw Delftweide? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.