Waardering van Sint Jacob, Zorgcentrum Sint Jacob in de Hout - Haarlem op 23 november 2017 interview

6.3
  • Aandoeningen bij de man - overig

Ik woon hier al jaren. Het gebouw is oud, maar ik heb een mooi uitzicht en ik ben tevreden met mijn kamer. Ik word een keer per week geholpen met het douchen en dan verschonen ze ook gelijk mijn bed. Dat gaat goed, want ik heb een vaste medewerker en zij komt altijd op tijd. Op de dagen dat zij er niet is, zorgt zij er voor dat het goed wordt doorgegeven aan de andere medewerker. Ik druk nooit op het alarm, maar als ik druk dan komen ze meteen. De medewerkers weten dan zeker dat er iets is. Aandacht krijg ik niet, er komt nooit iemand, dus er is ook geen tijd voor een praatje. Ik merk ook wel dat er hier een personeel tekort is. De bewoners worden ook steeds slechter en steeds meer mensen komen in een rolstoel terecht. Mijn kwaliteit van leven is niet veel bijzonders, mijn familie komt niet vaak en ik zit heel veel op mijn kamer. Vroeger, in mijn baan, had ik met heel veel mensen te maken. Je moet hier wel de mensen kennen. Als ik een vraag dan denk ik heel goed na aan wie ik hem stel. Van een medewerker weet ik zeker dat zij er achter heen gaat en dat ik antwoord terug krijg. Elke avond ga ik naar het restaurant om te eten, maar het eten is niet goed. Het smaakt niet en het is opgewarmd. Een voorbeeld is vis, dat is dan helemaal verschrompeld.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Jacob, Zorgcentrum Sint Jacob in de Hout? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.