SVRZ De Blide, zorgcentrum

Alberdingk Thijmstraat 1 4532 CZ Terneuzen
Deze locatie is onderdeel van SVRZ

Waardering van SVRZ De Blide, zorgcentrum - Terneuzen op 11 juni 2018 Interview

Aandoeningen bij de vrouw - overig

De kwaliteit van de verpleging is eigenlijk benedenmaats, omdat er te weinig personeel is. In de ochtend zijn er 3 medewerkers voor alle bewoners. Zo zit soms de laatste persoon pas om 11:00 uur aan de ontbijttafel en dan is het al bijna weer tijd voor de lunch. De medewerkers doen ontzettend goed hun best en ze zijn enorm lief voor mijn moeder. Ik merk aan de medewerkers dat ze zelf ook gefrustreerd zijn dat ze door het personeelstekort niet de zorg kunnen bieden, die de mensen nodig hebben. Ze krijgen te weinig tijd om zorg en persoonlijke aandacht te kunnen bieden. De bewoners worden er zelf ook onrustig van, omdat ze zien dat het personeel het te druk heeft. Er zijn ook te weinig vrijwilligers om activiteiten met de mensen te doen. Als ik punten doorgeef, hebben de medewerkers geen tijd om het te noteren in het dossier. Daardoor wordt er soms niets mee gedaan. Ik snap dat dit gebeurt. Er was laatst een gesprek op uitnodiging van het huis, maar daar zat in eerste instantie niemand van de directie bij. Terwijl juist zij moeten horen hoeveel werkdruk er is voor het personeel. Ik kom echt op voor het personeel, want zij zijn ontzettend lief voor de bewoners en ze doen enorm hun best. Ik draag de medewerkers echt op handen. Er is best veel in huis te doen voor de bewoners, zoals een bingo of gym en daar doet mijn moeder graag aan mee. Er is een prachtig restaurant waar wij met mijn moeder kunnen eten. Het eten zelf zou wel beter kunnen, dat wordt extern bereid en aangeleverd. De kamers zijn mooi ruim. Het is mooi dat mijn moeder een eigen kamer en badkamer heeft. Er is een kleurverschil in de vloerbedekking en ik merk dat dat voor demente mensen toch wel een probleem is. Ze hebben dan het gevoel in een gat te stappen. Dit is wel voor verbetering vatbaar.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis SVRZ De Blide, zorgcentrum - Terneuzen

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het jammer te lezen dat u niet geheel tevreden bent over de zorg. We zijn ons bewust dat onze medewerkers het druk hebben. We proberen er alles aan te doen om dit te verminderen.
Ik kom graag in gesprek met u.
Met vriendelijke groet, Piet Huijzer, locatiemanager SVRZ De Blide, De Redoute en 't Verlaet.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor SVRZ De Blide, zorgcentrum? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.