Waardering van Sonneburgh, locatie Groene Kruisweg verpleeghuis - Rotterdam op 18 oktober 2017 interview

6.5
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Er is te weinig personeel en te weinig tijd. De oudere medewerkers kunnen goed met de mensen omgaan, alleen bij de uitzendkrachten en invallers loopt dat niet goed. Er wonen 38 mensen op deze afdeling en daar lopen dan 2 of 3 medewerkers op die groep. Dat is echt te weinig. De aandacht op maat mist, daar ontbreekt de tijd ook voor. Bepaalde afspraken die ik maakte qua zorg werden wel genoteerd, maar hier werd niets mee gedaan. Ik moest daar vaak zelf achteraan. Als onze kennis qua gezondheid extra zorg nodig heeft, dan hapert het. Ze zouden wat meer uit moeten leggen aan onze kennis hoe en waarom bepaalde zorg zo gaat. Ze moeten er goed op letten hoe ze haar benaderen. Soms voelt ze zich dan ook miskend. Ik mag altijd bellen als ik vragen heb, dan zijn ze ook heel lief. Ik heb alleen de maatschappelijk werkster van het huis al heel lang niet gezien. Het zorgplan ligt al klaar zonder dat ik er bij betrokken ben. Ik hoor dat van te voren te weten en ik wil daar ook bij zijn. De interne communicatie is niet goed. Bepaalde zorgzaken worden niet goed doorgegeven, waardoor een andere medewerker er niet vanaf weet. Het gebouw is helemaal vernieuwd. De keuken is ook goed. Het bed van onze kennis is super en ze heeft een eigen kast, wat heel fijn is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sonneburgh, locatie Groene Kruisweg verpleeghuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.