Waardering van Stichting LuciVer - Wijchen op 19 maart 2018 interview

De medewerkers laten de bewoners zoveel mogelijk hun gang gaan. Op de PG-afdeling, waar mijn mede-zuster woont, proberen de medewerkers de bewoners zo veel mogelijk zelf te laten doen. Het gebouw laat wel te wensen over. De douche is bijvoorbeeld veel te klein. De deuren zijn te smal om er met een bed door te kunnen. Er zijn plannen voor nieuwbouw of renovatie. Die zijn helaas door de gemeente en de buurtbewoners getorpedeerd. Dat staat nu even in de ijskast. De bewoners kunnen alleen onder begeleiding naar buiten. Er is geen afgesloten buitenruimte. Er is wel een park rondom, maar dat is niet afgesloten. Ze heeft een kamer met een kleine badkamer. Dat is voor de verzorgenden ook niet prettig werken. De gang is erg lang met aan weerszijden de kamers. Er is altijd licht aan, omdat het er zo donker is. De gang is ook tamelijk smal. Er worden activiteiten aangeboden zoals kleuren, zingen, koken en bakken. Er is ook een tovertafel in de gang. De activiteiten zijn in de huiskamer. Er wordt gezamenlijk in de huiskamer gegeten. Ik vind dat er een goede sfeer is.

Bent u of werkt u voor Stichting LuciVer? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.