Waardering van Kennemerhart, Overspaarne - Haarlem op 2 januari 2018 interview

Het is een prettig gebouw. Alles is gelijkvloers. Het is open en mijn moeder kan zich goed bewegen. De medewerkers zijn begaan en ontzettend lief. Verder wordt er veel georganiseerd, van creativiteit aan tafel tot koken en gymnastiek. Ook komen koorgroepen langs om te zingen. Ondanks alle bezuinigingen, doen de medewerkers erg hun best. Ze kijken heel goed naar wat mijn moeder nodig heeft. Ze wordt echt gezien als individu en er wordt constant voor gezorgd dat ze comfortabel is. Als haar stemming veranderd, dan gaan ze goed kijken of ze bijvoorbeeld een blaasontsteking heeft. Iedere verandering valt op. Ook weet het personeel wanneer mijn moeder toe is aan rust. Ze begrijpen heel goed wat haar taal is en dat vind ik heel prettig. Verder vind ik het fijn dat er op de woning wordt gekookt. Het eten wordt ook aangepast aan de wensen van mijn moeder voor zover daar de ruimte voor is. Verder vind ik het prettig dat de medewerkers bij mijn moeder blijven om het gezellig te maken. Wat ik jammer vind is dat er steeds nieuwe gezichten zijn. Die kennen mijn moeder niet goed en ze weten niet voldoende over de zorg die ze hoort te krijgen. Ook vind ik het jammer dat er soms maar een persoon alleen op de afdeling staat. Het is heel zwaar voor ze en uiteindelijk gaat dat ten koste van de bewoners. Doordat er steeds nieuwe gezichten zijn, wordt het communiceren ook lastiger. Hierdoor kunnen we niet altijd een antwoord krijgen op onze vragen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Kennemerhart, Overspaarne? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.