Waardering van Stichting Zorggroep Oldael, Woonzorgcentrum Oldeslo - Den Haag op 1 november 2018

7.0
  • Dementie

Mijn vader en 2e moeder wonen nu bijna 3 maanden in Oldeslo. Voor mijn vader was en is het nog erg wennen. Het is ook een hele verandering van lang zelfstandig te hebben gewoond nu jezelf aanpassen aan de 'regels / gewoonte van een woon-zorginstelling.Mijn 2e moeder is wat makkelijker in de omgang dan mijn vader die best een lastig karakter heeft, en duidelijk aangeeft wat hij wel en niet prettig vindt.Wel vind ik dat sommige verzorgende het duidelijk laten merken dat zij het niet prettig vinden dat mijn vader sigaren rookt. Ze brengen bv koffie en lopen vlug weg met de mededeling: u rookt daar kan ik niet tegen. Niet altijd leuk voor hem om dat te horen.Verder is de zorg goed, ook naar mij als dochter.Blij dat ze hier een plekje hebben gevonden en ze nog samen kunnen wonen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Stichting Zorggroep Oldael, Woonzorgcentrum Oldeslo - Den Haag

Geachte mantelzorger,

Hartelijk dank voor uw waardering. Sinds kort kunnen wij reacties plaatsen en beheren, vandaar mij late reactie.

Ik wil graag even terugkomen op uw waardering. Ik begrijp dat u vooral kritisch bent over de bejegening van medewerkers als het op het rookgedrag van uw vader aankomt. Ik begrijp dat het vervelend is voor uw vader maar vraag ook begrip voor de medewerkers. Sommige mensen ondervinden serieuze klachten door de overlast van rokers.
In de Tabaks- en Rookwarenwet staat dat werknemers recht hebben op een rookvrije werkplek. Zorggroep Oldael is hier als werkgever verantwoordelijk voor en kan dus niet van zijn medewerkers eisen om in een rokerige ruimte te verblijven. Zij staan daarmee in hun recht om dit te weigeren. In deze tijd is het werken in een rookvrije omgeving de standaard.

Als u het hier niet mee eens bent, dan kunt u contact opnemen met de teamleider. Hij/zij kan u meer inzicht bieden in het rookbeleid van Oldael. Op de website kunt u de contactgegevens van de teamleiders vinden: https://www.oldael.nl/contact/.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb kunnen informeren.

Met vriendelijke groet,
Bea van der Avort
Stafmedewerker communicatie

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Stichting Zorggroep Oldael, Woonzorgcentrum Oldeslo? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.