Waardering van STMR, Kleinschalig Woonvorm Het Kulturhus - Lienden op 18 oktober 2017 interview

8.3

Over het algemeen ging het in het begin goed met de afspraken. Later moest ik meer moeite doen voor de afgesproken punten. Als ik vragen had, kon ik wel altijd bij ze terecht. De buitenkant van het gebouw vond ik saai. Maar de binnenkant was prima en de kamer van mijn moeder was fijn en ruim. Ook de bijgelegen tuin vond ik heel fijn. De medewerkers keken altijd naar haar als individu. Ze luisterden heel goed naar wat ze wilde. Ze dwongen haar nooit om dingen te doen die ze niet wilde doen. Ze lieten haar in haar eigen waarde en dat vond ik heel mooi om te zien. Er werd alles aan gedaan om haar op haar gemak te laten voelen. Toen ze eenmaal gewend raakte en iedereen kende, voelde ze zich steeds beter. De medewerkers waren heel vriendelijk voor haar en ze probeerden haar te laten genieten van dingen die ze leuk vond. Door bijvoorbeeld haar af en toe een chocolaatje te geven. Dat vond ik prettig. Als ze riep dat ze naar het toilet wilde, werd het meteen gedaan. Ze kon zelf beslissen of ze bijvoorbeeld in haar appartement wilde eten. Dat vond ik heel fijn, dat er echt naar haar als persoon werd gekeken. Verder waren er voldoende activiteiten. In de grote zaal gingen ze regelmatig eten. In de zomer gingen ze barbecueën. Ze gaven ook veel aandacht aan Moederdag, Vaderdag, Sinterklaas en kerst. Ook gingen ze af en toe buiten activiteiten doen zoals een bezoekje aan een museum.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor STMR, Kleinschalig Woonvorm Het Kulturhus? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.