Waardering van Sensire, locatie De Borkel - Gorssel op 23 juli 2018 interview

6.2

De zorg vind ik onvoldoende, omdat er een tekort aan personeel is. Dan zijn er veel invallers, die de bewoners niet kennen en ook niets over de bewoners weten. Ik ben bijvoorbeeld een keer geweest en toen was mijn moeder in een kamer waar ze niet zelf uit kon. Ik vind dat er ook niet goed op het gewicht van mijn moeder werd gelet. In de zomerperiode wordt de familie gevraagd om bij te springen met bijvoorbeeld koffie schenken en tijdens het eten. Dat vind ik geen goede ontwikkeling. Ik denk dat er te veel bewoners zijn voor het aantal personeelsleden. De vaste medewerkers zijn allemaal schatten die stinkend hun best doen. Ze komen zelfs wel eens vroeger om te zorgen dat alles op tijd gebeurt. Ik denk dat ze zo druk zijn dat er nog meer uitval komt. Op dit moment wordt er weinig gedaan voor de bewoners. Daarin schiet de instelling te kort en niet de medewerkers. Volgens mij moet er een activiteitenbegeleidster aanwezig zijn. Door de medewerkers wordt naar mij geluisterd. De manager wist van niets en werkt nu één ochtend in de week mee om te zien wat er gebeurt. Hij zegt dat hij de exploitatie rond moet krijgen en dat hij kampt met tekorten op de arbeidsmarkt. Naar mijn mening moet hij dan huiskamers sluiten. Het gebouw is vrij nieuw en het voldoet aan de nieuwste eisen. Het staat vlak bij de kern van Gorssel, daar kun je makkelijk heen lopen. Mijn moeder woont op een gesloten afdeling en heeft een kamer voor zichzelf. Toilet en douche moet ze met een andere bewoner delen. Dat vind ik geen punt als het goed wordt schoon gehouden. Er is een gemeenschappelijke huiskamer voor zes bewoners. Daar worden de maaltijden warm gemaakt. Als we willen mogen de familieleden daar koken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sensire, locatie De Borkel? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.