Waardering van Treant Zorggroep, Woonzorgcentrum Het Ellertsveld - Schoonoord op 17 oktober 2017 interview

8.2

Het is een kleinschalig woon-zorgcentrum. Ik ben heel blij met het personeel. Ik heb het idee dat ze handelen vanuit hun roeping net als de vrijwilligers, die doen er ook alles aan om het de bewoners en mijn moeder naar de zin te maken. Haar persoonlijke verzorging is prima, zo ze mag zelf aangeven hoe vaak ze gedoucht wil worden. Dat staat ook zo in haar zorgplan. De verzorging doet het werk met hart en ziel, maar ze krijgen gewoon te weinig tijd om de bewoners voldoende persoonlijke aandacht te geven. Op een gegeven moment werd er tot op de minuut bekeken hoe lang elke onderdeel van de zorg voor mijn moeder en de rest van de bewoners duurt en daar worden ze dan ook op afgerekend. Dat vind ik raar, het duurt zolang het duurt om de bewoners te helpen. Ik heb verder weinig te klagen over de zorg. Ze gaat bijna dagelijks naar de dagbesteding en dat is echt ideaal voor haar. Ze heeft haar eigen kleine appartementje met grote badkamer en een keuken zonder gasfornuis. Ze heeft haar eigen plekje met haar eigen spulletjes. Het wordt er erg goed schoongehouden. Zowel in haar appartement als in de gemeenschappelijke ruimtes. Het is er gewoon erg keurig en dat mag ook zeker wel gezegd worden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Treant Zorggroep, Woonzorgcentrum Het Ellertsveld? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.