Treant Zorggroep, Woonzorgcentrum Zuidermarke

Wilhelminastraat 8 7811 JA Emmen
Deze locatie is onderdeel van Treant Zorggroep, Ouderenzorg en verpleegzorg

Waardering van Treant Zorggroep, Woonzorgcentrum Zuidermarke - Emmen op 12 december 2016 Interview

Overige aandoeningen

Mijn moeder wordt hier heel goed verzorgd. Ik merk dit aan de uiterst deskundige wijze waarop de medicijnen aan mijn moeder worden verstrekt. Het personeel is van goede wil en is naar mijn moeder toe erg vriendelijk, attent en betrokken en let in de goede zin van het woord steeds nauwkeurig op haar. Als het personeel niet meer kán doen, dan komt dit naar mijn mening door het personeelstekort. De informatieverstrekking naar mij als mantelzorger kan wat mij betreft beter. Ik krijg namelijk alleen informatie over die afspraken, waarbij ik geacht word aanwezig te zijn, maar geen informatie over veranderingen in de medische en de levenssituatie van mijn moeder. Er is één keer per jaar een familiegesprek samen met mijn moeder, waar wij beiden vragen kunnen stellen, maar wat ik mis is het persoonlijk gesprek met een leidinggevende zonder mijn moeder erbij. Want als mantelzorger zou ik ook best wel eens alleen van gedachten willen wisselen met het verzorgende personeel of de medici. Mijn moeder heeft een van de kleinste kamers in het huis, maar zij is hier gelukkig mee, want zij kan hierin alles kwijt wat zij wilt. Haar kamer wordt goed schoongehouden. De entree en de kantine zijn verzorgd en gezellig en elke keer aangepast op het heersende jaargetijde. Zo is alles nu in kerstsfeer ingericht. Ook neemt mijn moeder deel aan klassieke concerten, waar zij intens van geniet. De Aldi en de Jumbo zijn in de buurt van het tehuis, dus zij kan rustig even boodschappen gaan doen als zij dit wilt. Zij ervaart deze omgeving dan ook als een plaatsvervangend gezin en zegt dan ook altijd: 'Zij zijn hier heel erg goed voor mij'.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Treant Zorggroep, Woonzorgcentrum Zuidermarke? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.