Waardering van Verpleeghuis Bergweide - Heerlen op 12 maart 2019

9.7

Mijn moeder heeft 3 jaar op Bergweide gewoond. Natuurlijk wil niemand zijn zelfstandigheid verliezen, maar mijn moeder kon met haar beperkingen niet meer zelfstandig wonen, Bergweide is een verpleeghuis waar met een grote zorgvuldigheid en toewijding gewerkt wordt. De bewoner, het comfort van de bewoner staat centraal, de beperkingen worden geregeld, en de nadruk ligt op wat nog wel kan. Ook wordt de omgeving van de bewoner betrokken, om te achter halen wat vindt de bewoner prettig, hoe was zijn/ haar leven voorheen, hoe kunnen we de bewoner met die wetenschap helpen zich op Bergweide thuis  te voelen. De zorg en de team leider zijn flexible, het gaat niet om regels, maar hoe kunnen we op een verantwoorde wijze het leven de moeite waard maken voor de bewoner. Iedereen ziet er verzorgd uit. Ook de rust die wordt uitgestraald, zorgde ervoor dat mijn moeder zich rustig en veilig begon te voelen. Haar creativiteit werd benut, knutselen was een belangrijk deel van haar dag. Bergweide is een warme deken voor de bewoners die hun zelfstandigheid moeten opgeven, maar ook merken dat zij hier geholpen worden, met respect voor de oude dag. Er wordt ook gelachen, en gekkigheid uitgehaald. Het is als het normale leven, alleen dan aangepast aan de beperkingen die de bewoners in deze fase helaas hebben. De algemene ruimtes zijn al heel mooi aangepast aan nu, ik zou de huiskamers en de kamers van de bewoners nog gunnen dat zij verfraaid worden. Zodat de toewijding & professionele zorg ook ondersteund wordt door de sfeer in de gangen, kamers van de huiskamers. Wat ook belangrijk is te vermelden, dat ik als dochter ook een luisterend oor heb gekregen, want één ding is zeker, het blijft, hoe goed het huis Bergweide ook ik, lastig om de verandering in mijn moeder te zien. Op Bergweide is het leven waardig, respectvol, professioneel ondersteund, waar de bewoner centraal staat. Het comfort van de bewoner in de breedste zin van het woord. Chapeau Bergweide, Huiskamer 2, Korenbloem!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Verpleeghuis Bergweide? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.