Waardering van Verpleeghuis Bergweide - Heerlen op 16 mei 2010

8.2

Mijn moeder zit sinds oktober 2009 op afdeling De Klaproos. We zijn hier warm ontvangen. Er was voldoende tijd en rust om ons welkom te laten voelen. Na de eerste binnenkomst heb ik tegen andere familieleden verteld: er heerst rust, respect en warmte in Bergweide en dat voel je. Je kunt dit niet omschrijven, dit moet je zelf ervaren. De zusters stonden open voor onze vragen. Ook was er plaats voor onze emoties en was er alle begrip voor mijn vader die na 52 jaar afscheid moest nemen van zijn vrouw en haar verzorging aan anderen moest overlaten. Wij, vader, broers en zussen, voelen ons nog steeds hartstikke welkom als we bij moeder op bezoek gaan. Er zijn alle mogelijkheden om dingen met haar te ondernemen, bijvoorbeeld het bijwonen van de doop van haar kleinkind. Wat ik als minder goed ervaar is dat er soms medewerkers van een andere afdeling rondlopen. Dan zie ik dat mijn moeder niet zoals gewoonlijk verzorgd en aangekleed is, omdat deze persoon niet op de hoogte is. Verder is het soms moeilijk om afscheid te nemen van mijn moeder, omdat ze dan met ons mee naar huis wil. Het is dan belangrijk dat een van de zusters haar van ons overneemt. Dan gaat moeder met de zuster mee en blijft ze rustig. Maar er zijn ook momenten dat niemand in de woonkamer aanwezig is en ook wel eens voor langere perioden, zoals in de avond.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Verpleeghuis Bergweide? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.