Viattence, locatie De Klaarbeek

Roggestraat 1 8162 WW Epe
Deze locatie is onderdeel van Viattence

Waardering van Viattence, locatie De Klaarbeek - Epe op 27 oktober 2016 Interview

Mijn moeder zit hier al een tijd. Ze zijn eind 2014 naar een nieuw gebouw gegaan. Ze hadden een evaluatie. Toen vroeg ik aan haar of ik de namen van het personeel mocht weten. Ik kreeg te horen, dat ik daar een brief over zou krijgen. Maar die brief moet ik tot de dag van vandaag nog krijgen. Later kwam ik toevallig achter wie de eerste verantwoordelijke van mijn moeder was. Er is iets voorgevallen. Een bekende van mijn moeder is komen te overlijden. Zij hebben hier bericht over verstuurd naar het algemeen adres van de Klaarbeek in plaats van naar het persoonlijk adres van mijn moeder. Hierdoor heeft ze de post niet op tijd gekregen, terwijl de begrafenis al op vrijdag was. Ik ben verhaal gaan halen bij zowel de kinderen van de overledene als de Klaarbeek. Vervolgens heeft de medewerker van Klaarbeek aangegeven, dat ze daar contact over zouden opnemen met de betreffende familie. Later bleek echter, dat ze die contact met de familie niet gehad hebben. Er is helemaal niet gebeld. Dus dat klopt niet. De situatie voor mij en mijn moeder was vervelend, omdat wij de familie heel goed kennen. Nadat mijn moeder een beroerte gehad heeft, houden ze haar wel goed in de gaten. Er wordt goed naar haar omgekeken. Ze heeft de aandacht, die ze moet krijgen. Als er wat is, dan wordt er meteen een arts geraadpleegd. De omgang van de medewerkers met mijn moeder is heel verschillend. Er zijn medewerkers die haar de aandacht geven, maar er zijn ook medewerkers die zich er gemakkelijk van af maken. Mijn moeder heeft ook haar nukken. Er zijn een aantal medewerkers waar ze iets minder mee heeft. Waarmee het wel eens botst. Maar dit ligt ook aan het karakter van de persoon en aan het karakter van mijn moeder. Ik word per brief of per telefoon geïnformeerd. Dit loopt allemaal wel goed. Als ik iets vraag over de medicijnen, dan wordt daar wel naar geluisterd. Ik doe de was van mijn moeder zelf. Maar ik moet hier toch weer achteraan. Dan is er weer iets weg. Ze stoppen het in de wasmand van de wasserij. Terwijl er heel duidelijk geschreven staat, dat dit niet moet. De één is hierin oplettend en de ander weer niet. De accommodatie is heel kaal en doods. Er zit geen leven in het gebouw. Vroeger had je iemand die bij de receptie zat. Inmiddels is hier weinig te beleven. Als ik in de avond kom, dan is het een hele dooie bende. De één maakt wel goed schoon en de ander gaat er met een boog omheen. Als je het trappenhuis ziet, dan denk ik dat het beter had gekund. Het is niet allemaal perfect, als je binnenkomt. De lift is ook niet altijd schoon. Ik merk op, dat daar ook op bezuinigd wordt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Viattence, locatie De Klaarbeek? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.