Waardering van Viattence, locatie De Klaarbeek - Epe op 2 november 2017 interview

6.0

Mijn vader en moeder wordt niet gevraagd wat ze willen er wordt gewoon gezegd wat ze moeten doen. De medewerkers zitten zo aan hun eigen regels vast dat er geen ruimte is om iets te veranderen. Ze bedoelen het allemaal wel goed, maar de regels zijn gewoon vastgeroest heb ik het idee. Medisch is de verzorging goed, ze krijgen op tijd hun medicijnen en dagelijkse benodigdheden. Mijn moeder vindt dat ze behandeld wordt als een demente bejaarde en dat is ze niet. Het alarm systeem van mijn ouders zit in het gebouw ingebouwd en daar wordt niet goed mee omgegaan vind ik. Ik zie wel dat iedereen van goede wil is. Er is veel wisseling van personeel, wat mijn ouders niet altijd fijn vinden. Mijn ouders wonen in een appartementje waar veertig minuten per week wordt schoon gemaakt, ik vind dat belachelijk. Er wordt wel passend gereageerd op mijn vraag, maar wel pas na lang aandringen. De omgeving vind ik helemaal toppie, het gebouw is nieuw, dus goed. Ik vind dat het gebouw niet is ontworpen voor iemand die in een rolstoel zit. Vroeger werd er beneden gekookt, maar dat werd te veel werk. De organisatie is toen in zee gegaan met een bedrijf die gevriesdroogde maaltijden bezorgt. Ik was het daar niet mee eens en heb met de groenteboer uit het dorp een afspraak gemaakt dat hij verse maaltijden komt brengen en daar ben ik ontzettend blij mee. Ik heb daar wel driekwart jaar voor moeten knokken. Het management komt zijn afspraken niet na. Er was een nieuwe pilot met de boodschappen, dan kon je je boodschappen op een lijst invullen en een week later zouden die dan bezorgd worden. Opeens was daar een budget voor en als je daarover heen zit dan kan je niks meer bestellen. Ik weet niet wat ze doen met het geld wat over is.

Bent u of werkt u voor Viattence, locatie De Klaarbeek? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.