Waardering van ViVa! Zorggroep, locatie Huis ter Wijck - Beverwijk op 20 juli 2017 interview

6.8

Sommige afspraken moest ik achteraan, omdat die vergeten werden of niet goed werden opgevolgd. De persoonlijke verzorging en het begeleiding vond ik heel sterk wisselend. Ik heb in twee weken tijd heel veel verschillende medewerkers aan het bed van mijn moeder gezien. Ik bleef zo achter de feiten aanlopen. Er waren ook goede medewerkers, maar een aantal gingen ook weer weg. De continuïteit vond ik ontbreken en ook een heel groot gemis. De persoonlijke verzorging en de bejegening daarin vond ik ook erg sterk afhankelijk van de medewerker. Daar zat ook verschil in. Er werd rekening gehouden met de voorkeuren in het eten van mijn moeder. Zij kon in de ochtend deel nemen aan activiteiten. 's Middags zat zij vaak alleen op haar kamer omdat er toen niets aangeboden werd. 's Avonds was er voor haar ook weinig te doen. Als ik een gesprek aanvroeg dan kon dat binnen een week plaats vinden. Er werden acties op probleempunten ondernomen. Mijn moeder had een mooi appartement. Het was ruim, licht en compleet ingericht met een keukentje en een balkonnetje. Ik vond alleen dat er weinig gemeenschappelijke dingen, die bij mijn moeder aansloten, plaats vonden. Ze hadden op deze verdieping bijvoorbeeld geen gemeenschappelijke huiskamer. Er was wel een zitje gecreëerd, maar die vond ik niet echt gezellig aangekleed. Een pijnpunt vond ik dat mijn moeder last van haar benen had en ik wilde daarvoor graag fysiotherapie, maar daar is geen opvolging op gekomen. Ik had het liefst elke dag fysiotherapie voor haar gehad en dat was er niet en men wist ook niet zo goed hoe dat geregeld moest worden. Ze waren qua organisatie over gegaan op een zelfsturend team en het viel me op dat niet alle medewerkers dat aan konden. Als ik een vraag had dan kreeg ik regelmatig als antwoord dat ze zelf ook niet wisten hoe dat geregeld moest worden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ViVa! Zorggroep, locatie Huis ter Wijck? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.