Waardering van Warande, Wooncentrum Heerewegen - Zeist op 6 oktober 2020

6.5
  • Dementie

Ik vind het jammer dat de inwoners niet buiten de instelling hun dagbesteding zelf kunnen invullen. Mijn tante zou ik graag een of twee keer in de week overdag naar een zorgboerderij willen laten gaan, met de nodige zorg ter plaatse natuurlijk. Dit zou haar zoveel meer levensvreugde brengen. Maar alle activiteiten zijn in huis en vaak doet ze daar niet aan mee omdat het niet bij haar past. Ze is altijd veel buiten geweest en met de natuur en dieren om gegaan. Daarom zou mee helpen op de boerderij, zittend met het pellen van ..... maakt niet uit wat, dan voelt ze zich nog nuttig. Nu klaagt ze... ik doe niks, of ik verveel me dood. Dat komt ook door haarzelf (dementie) maar voor haar zou juist deze fysieke handelingen zinvol maken zeker met de boerderij beleving erbij, de dieren etc. De zorg klaagt ze niet over. Ze vind de mensen aardig en ze wordt goed verzorgt naar haar eigen zeggen. En dat ervaar ik ook zo.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Warande, Wooncentrum Heerewegen - Zeist

Hartelijk dank voor uw waardering. Wij begrijpen uw vraag. Helaas is het niet mogelijk om met een indicatiestelling deel te nemen aan activiteiten in een andere zorginstelling. Familie is altijd vrij om dit op eigen kosten zelf te regelen, bijvoorbeeld met een zorgboerderij. In Heerewegen kunnen wij kijken wat passend is en aansluit bij de wensen van uw tante binnen onze mogelijkheden.

Managers zorg

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Warande, Wooncentrum Heerewegen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.