Waardering van Woon- en zorgcentrum De Merwelanden - Dordrecht op 9 januari 2017 interview

6.8

Ik vind het een fijn tehuis voor mijn moeder, want het zijn allemaal hartstikke goede mensen die daar werken. De zorg door de verpleging is hartstikke goed, ze zijn hartstikke lief. Als er wat is, dan zijn ze zo bij haar. De meiden van de verzorging vinden haar een lieve bewoonster en zij vindt ze ook lief. Ze wordt gewassen, medicijnen worden aangereikt en ze komen elke dag langs bij haar om een bakje koffie of de thee te zetten. Er is een keukentje in haar kamer, daar wordt ook een afwasje gedaan en de verzorgers drinken soms ook gezellig een bakje koffie mee. Dat vind ik wel leuk voor mijn moeder, want zij houdt daarvan. Er zijn ontzettend veel activiteiten die georganiseerd worden zoals handwerken, bingo en een middagje naar winkelcentrum met z'n allen. Er hangen in de lift en op de gangen lijsten met activiteiten waaruit de bewoners kunnen kiezen. Ze krijgen een boekje waarin elke maand de activiteiten in staan. Daarin dus een maandblad van de activiteiten van de Merwelanden. Eén keer in de paar maanden staan beneden bij de ingang kraampjes zoals groente, kaas, verse vis, een soort kleine braderie. Ik vind het hartstikke leuk voor de mensen. Ze worden beziggehouden. Ik vind het, het mooiste tehuis van Dordrecht, omdat er echt veel gedaan wordt. Mijn moeder zit daar op haar plek. Als je binnenkomt, dan is het al gezellig. De ontmoeting vanuit Merwelanden is goed. Er is een winkel in het gebouw, dat is een soort kleine supermarkt, een kapsalon voor mannen en vrouwen, een hele grote keuken waar al het eten klaargemaakt wordt en een brasserie waar je gezamenlijk kan eten. Mijn moeder die gaat dan daar eten en als ze zich niet lekker voelt, wordt het eten op haar kamer gebracht. Zij vindt het eten heerlijk, supergoed. En ik vind dat hartstikke goed.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Woon- en zorgcentrum De Merwelanden? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.