Woonzorgcentrum de Westerkim

Griendtsveenweg 11 7901 EB Hoogeveen

Waardering van Woonzorgcentrum de Westerkim - Hoogeveen op 3 februari 2017 Interview

Overige aandoeningen

Door te weinig personeel, kunnen ze niet altijd tijdig bij mijn oma zijn. Zij is volledig invalide. Ze heeft hun hulp nodig. Wanneer ze op de alarmknop drukt, dan kan het wel eens een half uur duren voordat er hulp komt. Dat vinden mijn oma en ik niet prettig. Het zou fijn zijn, wanneer er meer personeel is, zodat mijn oma sneller geholpen kan worden. De verzorging is goed. Mijn oma vindt dat de verzorging haar soms te hard vastpakt. Mijn oma zou het fijn vinden, wanneer ze haar wat voorzichtiger helpen. Afspraken maken verloopt goed. Wanneer er een afspraak wordt gemaakt om iets te bespreken, dan wordt dat nagekomen. De verzorging is heel erg vriendelijk en behulpzaam naar haar. Ze doen wat ze kunnen. De zorg sluit aan op het leven van mijn oma. Ze spreekt geen Nederlands. De verzorging gebruikt bijvoorbeeld verschillende methode´s om haar te begrijpen. Bijvoorbeeld door de vertaler op de Ipad te gebruiken of zelf woordjes te leren. Ik zie dat de verzorging goed op haar is afgestemd. Dat merk ik omdat ze elkaar beter begrijpen. De omgeving is heel prettig. Er is een park en een vijver. Wanneer ik met haar naar buiten rijd dan kunnen we meteen in een natuurlijke omgeving zijn. Mijn oma vindt het prettig om de bloemen en de dieren te zien. Het gebouw ziet er gezellig uit, door de inrichting. Er is een gemeenschappelijke ruimte waar we met de familie kunnen zitten. Voor mijn oma is dat prettig, om met familie in de gemeenschappelijke ruimte te zitten. Dan kan ze van omgeving veranderen. Ze zit eigenlijk altijd alleen op haar kamen en nu komt ze onder de mensen.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Woonzorgcentrum de Westerkim - Hoogeveen

Bedankt voor uw waardering, u geeft aan dat u het jammer vindt dat er te weinig personeel is, en dat daardoor uw oma niet snel geholpen kan worden. Dat vinden we jammer, en we willen u aanbieden om in gesprek te gaan met onze klachtenfunctionaris, samen kunnen we kijken wat er aan gedaan kan worden. De klachtenfunctionaris is te bereiken op: 0525-264038

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Woonzorgcentrum de Westerkim? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.