Woon-Zorgcentrum De Vijverhof

Reigerlaan 251 2903 LJ Capelle aan den IJssel
Deze locatie is onderdeel van De Vijverhof

Waardering van Woon-Zorgcentrum De Vijverhof - Capelle aan den IJssel op 12 april 2018 Interview

Mijn familielid zat op de open afdeling. De afspraken liepen heel goed, want de medewerkers waren nauwgezet. Toen mijn familielid niet meer in staat was er zelf op uit te gaan, zag ik echter een stukje eenzaamheid bij haar. Wel gingen de verzorgden bij haar op de kamer koffie drinken. Dat vond ik uitzonderlijk en zag ik als een pluspunt. Ik werd goed op de hoogte gehouden van de situatie van mijn familielid. Dat vond ik uitstekend. Alleen hoorde ik pas achteraf, dat de huisarts geweest was. Hierdoor konden mijn vragen niet meegenomen worden. Dat vond ik wel lastig. Ik werd wel gehoord, maar ik moest zelf het initiatief nemen voor een gesprek of een mdo. Als ik daarom vroeg, dan was er wel ruimte voor. De afdeling vond ik goed, maar ik miste een persoonlijke noot in de gang en de serre. Die konden wel wat meer sfeer uitademen. De ruimtes kwamen op mij wat zakelijk over. Beneden in het gebouw is een restaurant. Verder zijn er een kapsalon en een bibliotheek. Ook worden er workshops gegeven. Er zijn veel vrijwilligers, die met bewoners naar het winkelcentrum gaan. Voor de geestelijke verzorging is er een weeksluiting. Alleen vond ik dat er te weinig personeel was, met name voor het aanbieden van eten en drinken. Mijn familielid kon de extra zorg, die ze nodig had in mijn ogen niet krijgen. Op zich vind ik het een prettig huis. De verzorgenden zijn liefdevol en benaderbaar.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Woon-Zorgcentrum De Vijverhof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.