Waardering van Woonzorgcentrum Vreedenhoff - Arnhem op 31 augustus 2016

• Dementie

Mijn moeder heeft 9 jaar in Vreedenhoff gezeten. De eerste 6 jaar op een 'gewone kamer', de laatste 3 jaar op de speciale WoonAfdeling Dementie (WAD). Met name die laatste 3 jaar waren top: een prachtige nieuwe afdeling, ruime eigen kamer, mooie gezamenlijke woonkamer en misschien wel het allerbelangrijkste: gemotiveerd en betrokken personeel. Ik heb in die 3 jaar diep en diep respect voor hen gekregen. Wat een betrokkenheid bij een doelgroep (dementerende ouderen, in diverse stadia) die niet bepaald makkelijk te noemen is. En ja, op sommige momenten met name in de drukke avonduren rondom het eten zou er nog meer personeel mogen zijn dan nu, maar ik heb begrepen dat daar echt serieus aan gewerkt wordt.  En oh ja, er werd ook veel voor de bewoners georganiseerd: iemand die mooie tekeningen maakte met de bewoners, zang, iemand met een harp die elke week langs kwam om muziek te maken, af en toe een wandelingetje door het park, etc etc.  Mijn moeder is helaas vorige maand overleden, maar ik zou met name deze afdeling voor dementeren zeker aanraden bij anderen.

Bent u of werkt u voor Woonzorgcentrum Vreedenhoff? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.