Waardering van Zinzia Zorggroep, Verpleeghuis Rumah Kita - Wageningen op 21 november 2017 interview

6.5

Er zijn te weinig verzorgenden voor het aantal bewoners. Het zijn zevenentwintig appartementen per verdieping. Tot drie uur in de middag zijn er drie verzorgenden, daarna twee. Ik merk dat de werkdruk te hoog is. Dat gaat ten koste van de kwaliteit van leven van mijn moeder. Ik zie wel dat de verzorgenden heel hard werken. Er komen ook steeds zwaardere bewoners, terwijl het aantal verzorgenden niet is aangepast. Ik vind de persoonlijke accommodatie van mijn moeder erg goed. Dit gebouw is vrij nieuw. Het is helemaal afgestemd op de achtergrond van de bewoners. Er is erg veel zorg besteed aan de entourage en het interieur van het huis is heel herkenbaar. Er staan bijvoorbeeld overal hutkoffers en er zijn heel veel elementen uit de koloniale tijd. Dat spreekt mijn moeder aan. Daarbij vind ik de activiteiten ook erg afgestemd op de bewoners. Dat is een beetje in contrast met wat de zorg te bieden heeft. De activiteiten worden georganiseerd door een commissie. Het eten is naar mijn mening ook heel goed. Er is altijd keuze tussen Indisch en Nederlands eten. Ik vind de context van deze accommodatie van hoge kwaliteit. De afspraken die gemaakt zijn beklijven niet, vanwege het aantal personeelsleden. Er zijn ook veel wisselingen onder het personeel en er wordt ook niet altijd gelezen wat er is afgesproken. Ik moet voortdurend opletten of de afspraken wel worden nagekomen. Toen mijn moeder hier pas woonde was de arts veel vaker aanwezig. Dat draagt ook niet bij aan het nakomen van de afspraken. De lijnen zijn ook veel langer geworden.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zinzia Zorggroep, Verpleeghuis Rumah Kita? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.