Waardering van Zinzia Zorggroep, Verpleeghuis Rumah Kita - Wageningen op 17 januari 2018 interview

6.7

Mijn vader heeft een vaste structuur nodig. Dit is ook met de arts afgesproken. Hij moet bijvoorbeeld op vaste tijden gedoucht worden. Het douchen wordt dan verplaatst naar de middag, maar dit heeft weer gevolgen voor mijn moeder. Als zijn structuur namelijk onderbroken wordt, dan heeft dit zijn weerslag op hem. Hij wordt later op de dag dan onrustig. Kortom de afspraken worden niet altijd nagekomen. De medewerkers dienen hier verstand te hebben van geriatrisch zorg. Dus niet alleen lichamelijk zorg maar ook psychisch zorg. Niet iedereen is in staat om de geestelijke zorg aan mijn ouders aan te kunnen bieden. Over het algemeen gaan de vaste medewerkers goed met mijn ouders om. Ik vind wel dat stagiaires goed begeleid moeten worden in hoe bewoners te benaderen. Indische ouderen vertellen niet gelijk over waar ze last van hebben. Zij moeten hier goed in doorvragen en door de regels lezen. Als ik binnenkom, dan komt mij een goede sfeer tegemoet. Dit heeft met de inrichting te maken. Het voelt gezellig en warm aan. Het appartement van mijn ouders is rustig en qua aankleding is er goed over nagedacht. Het appartement is ook ruim.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zinzia Zorggroep, Verpleeghuis Rumah Kita? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.